Trädgården

torsdag 27 maj 2010

BRÅDA DAGAR...

Just nu är det hektiskt!
Tiden räcker inte till
för alla olika projekt som pockar på.
Tack vare regn o värme
växer det så det knakar.
Trädgården kräver sitt!

Inne i växthuset
är det redan trångt om utrymme.
Meloner o pumpor
har fått nya större krukor
i avvaktan på utplantering.
Men innan det kan göras...
...måste jag hägna in grönsakslandet.
Har belönats med en djupgrävande hundvalp i år!!!!!

Inte ser det mycket ut,
men plantorna är redan stora
och växer över brädderna.
Gräset frodas
och växer fortare än vi har tid att klippa.
I morgon tar största sonen studenten!
Mottagning på lördag.
Då vill man ju ha en presentabel
trädgård att visa upp:-))).


Men allt detta
förberedande av mat, plakat, tal,
inbjudningar mm mm,
tar på krafterna.
Skönt att bara lägga sig en stund....
tyckte M i alla fall.


Bloggandet kommer på efterkälken...
butiken är i full gång.
Har till o med hållit ett föredrag om vår verksamhet
inför en grupp på
Bokcafét i Od.
Jobbar fulltid tre dagar i veckan,
försöker hitta inspiration till att måla - och TID.
Lägger mycket tid på djuren o min älskade trädgård just NU.

Bråda dagar!

KRAM
Ulrika





4 kommentarer:

  1. Du har då många järn i elden just nu.Grattis med sonen din. Det blir förstås jättekalas.Hoppas för er att solen skiner.
    Korsen som man hittar lite överallt i Frankrike har mest en religiös betydelse. Att dem blir smyckade kann vara ett tack eller någon eller något ska kommas ihåg.
    Ha en vacker fest.
    Anje

    SvaraRadera
  2. TACK för dina ord!<3 hoppas det löser sig för er också! KRAAAAM

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att du har fullt upp........ Vi har studenten den 10:e och det är ju en del som ska fixas. Ja, sen har du ju en massa djur och trädgård som kräver sitt också. Det är svårt att hinna med allt, men man får göra så gott man kan helt enkelt.
    Det var ju inte meningen att skrämma dig med mitt inlägg, men du vet den där Jante-lagen kan jag bara bli så trött på ibland förstår du.
    Ja, det finns många uppslag till inlägg i min hjärna kan jag säga och det verkar nästan som det blir ett helt inlägg det här också så det är bäst att jag slutar nu :P
    Var rädd om dig mitt i allt!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Hej,,ja nu kommer tiden då man vill så mycket och hinner hälften..Trädgård,måla..ja allt hur ska man hinna allt..Orka allt? Bloggen får komma sist så e det tyvärr...Önskar dig en riktigt skön Söndag med sol och inspiration.. Kram Susanne

    SvaraRadera