Trädgården

fredag 22 januari 2010

Okoncentrerad

Efter att länge ha grubblat
på olika teman till min bok -
föll plötsligt allt på plats i förrgår.
Plötsligt bubblade det inombords
och lusten att bara kasta allt vardagligt åt sidan
och bara koncentrera mig på skapandet
sjöd och fyllde mig med lycka.
Men vardagen kom i kapp
alltför snabbt...
- om det nu var vardagen?

Två dagars intensivt "kursande"
- med sena kvällar
o mycket nya intryck
o möten med intressanta människor,
lade effektivt locket på skapandeprocessen.
Koncentrationen är borta
- kvar finns ett virrvarr av tankar,
saker som "måste" göras,
saker som skjutits upp,
krav som tynger...
även om kraven kommer från mig själv.

Kanske har jag helt enkelt skapat kraven
för att fly från det faktum att jag
egentligen borde sätta mig ner
och skapa!

Mitt inre är okoncentrerat!

1 kommentar:

  1. sätt dig och meditera en stund och låt alla tankar skjuta upp till ytan och sedan kanske det känns mer samlat. KLART du kan och fixar din bok, jag bara längtar ju tills den är klar. Kraven är vi duktiga på att skapa själva så sätt kravet att du skall unna dig tid till ditt skapande.
    Kramar och ha en go helg!
    Lotta

    SvaraRadera