Trädgården

fredag 5 februari 2010

En ny dag gryr

Förnybar energi!
Att äntligen få vakna
till solstrålars ljus
Efterlängtat
eftersökt
underbart!
Det går knappt att med ord beskriva
känslan av ljus som fyller
varje vrå
av längtan efter mera kraft.

Plötsligt finns orken
hoppet
och
vetskapen!
Och även om kylan finns kvar
och snön är massiv,
bubblar solstrålarna loss
i varje liten blodkärl
Lusten återkommer
skaparlust
idélust
glädjelust

Fröerna från Örtagårdens Plantskola
kom igår!
Är det verkligen redan dags?

Ute i hästarnas hage
har ett litet hungrigt rådjur
försiktigt letat sig fram.
Noppar först avvaktande
på ensilaget...
sedan släpper rädslan
och med got aptit
slinker stora tussar
av god mättande ensilage
in i munnen.
Men är hela tiden på vakt!

Jag är äntligen full av
SKAPARLUST

7 kommentarer:

  1. Kan skicka lite ork till mig också?
    Låter härligt att vara så pigg.
    Idag är jag lite trött fast solen skall väl få igång mig.
    Ha en skön dag
    Annika

    SvaraRadera
  2. Hej Ulrika! lämnar du din E-post adress du använder till att logga in på bloggen så skickar jag en inbjudan så du kan läsa den låsta bloggen.
    /Eva-lena

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du känner dig så sprudlande full av energi! Jag känner mig nog inte lika galet glad och hoppfull än... behöver lite mer takdropp först. Här gror Physalis, basilika, dill, rabarber, chili mm... så mysigt. KRAM

    SvaraRadera
  4. Det är absolut INTE för sent för att tacka ja till te och snicksnack! vi får sy ihop en kväll när vi kan ses!
    HA en skön helg!
    Kram L

    SvaraRadera
  5. Ahhhhhh, det andas inspiration, flöde och glädje......
    Härligt att se och att känna! Det känns som om orden ibland bara rinner ur dig och att du hänförd hänger med, att du njuter....
    Så glad jag blir!
    Kram på dig!
    Mia

    SvaraRadera
  6. jag har inte några hemligheter eller konstigheter på min blogg men av olika omständigheter vill jag veta vilka som läser den, välkommen=)

    SvaraRadera