Trädgården

torsdag 28 oktober 2010

I väntan på kraft...

Återigen
faller ett kallt o ettrigt regn
o förvandlar det frostnypna landskapet
till grå massa...

Som tur är
finns bilderna från sommaren kvar.
Lätt att plocka fram o minnas,
nästan till o med doftminnas...
Som min gamla gula väldoftande ros till exempel...
Så lätt att glömma när allt är över.

Vi har inhandlat
ett nytt vackert hus till våra småfåglar!
Fågelholken är en kombination
av fågelholk o fågelmatare...
Holken hittade jag hos
Kanske blir det fler, för jag tycker dem är så otroligt söta!
Finns i olika färger...
kan bli en hel stugby:)


Än så länge,
kommer bara talgoxe, blåmes,
nötväcka o en o annan grönsparv.
Väntar på gulsparv, entita, domherre o
om vi har tur kanske något ovanligt...



Under tiden
bedrivs tiden framför brasan.
Ryggen som pajade förra fredagen,
är, med hjälp av värktabletter, på väg att bli bättre.
Men som sagt,
det blir en del tid att bara vänta på bättring.

Kram
Ulrika




8 kommentarer:

  1. Kikar in med en stor kram till dig, fylld med positiv och sprudlande energi.
    Jag är på väg ner till min verkstad men jag kände bara att jag ville kika in hos dig först.
    Ha en fin dag!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. nej vädret är inte uppmuntrande precis...hopp om bättring med rygg,,kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Fick också sån längtan efter rosor här om dagen:) Säger som du, tur man kan titta på alla fina kort man har! Söta fågelstugor!! Stugby lät ju underbart:D
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Så skönt med en brasa...Ja jag har varit på storegården..Helt underbart...Hm jag bara måste ta mig i kragen o åka till dig också ser så härligt ut..Tänk va att få ha äga nått sånt,,en dröm bara en dröm...Jag bor för nära Gekås,,dom har allt och inget...Kram kram

    SvaraRadera
  5. Ja visst är det tur att man har bilder från sommaren när regnet smattrar och vinden sliter i trädtopparna! :o)
    Ha det så gott,
    Lydia

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara rosbilder du bjuder på, Dom blir man glad av....

    Trevlig helg!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  7. Hej
    Vilken mysig affär och blogg du har.
    Tack för din kommentar hos mig.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder med supersött fågelhus och värmande brasa =) Tur det finns vackra sommarbilder att ta till också när man har ont nånstans... Hoppas ryggen läker ihop så du kan njuta fullt ut av både brasa o fåglar!
    KRAM

    SvaraRadera