Trädgården

lördag 27 november 2010

1:a Advent

I morgon
är det redan den 1:a advent.
Och snön har vräkt ner hela veckan.
Vintern har landat med besked.
Landskapet har bytt skepnad
och insikten om att vi ännu inte trätt in i december,
gör att den bistra vinterkylan känns märklig.


Trädgården vilar
aktiviteterna har flyttat inomhus.
Förberedelser inför den stundande julen
fyller mig med glädje.
Adventsljus brinner
värmande o hemtrevligt i varje fönster.
Julens dofter smyger sin in i förtid...

I butiken
har den stora brasan tänts.
Gransriset har täckts av snön.
Lyktor lyser välkomnande.
Och inne i butiken
bjuds kunder på glögg o pepparkaka.




Det första ljuset
ska snart tändas.
Under tidig morgontimma,
medan morgonen fortfarande vilar
stilla o orörd.

Kram
Ulrika


5 kommentarer:

  1. Skulle precis gå och lägga mig men så tog jag en liten stund framför datorn. Det var längesedan nu....
    Blev så glad när jag såg dina rader så jag vill kika in och önska dig en fin advent också. Härligt att din skrivarlust kommit tillbaka :) :)
    Ja, jag är så glad Ulrika för jag trivs så bra och det är som hemma!
    Här får jag ro i själen och jag känner bara att jag mår så gott.
    Sköt om dig så hörs vi vidare snart!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Vad vackert du skriver! KRAAAAAM o tack för orden hos mig !

    SvaraRadera
  3. Jag tycker mycket om advent. Det är en härlig tid av väntan och möjligheter till att mysa. Egentligen gillar jag advent mer än själva julen - som blir lite av ett antiklimax.
    Vilka underbara vinterbilder du visar i förra inlägget!
    kramar från Poppins

    SvaraRadera
  4. Låter härligt! Fina bilder här på bloggen!

    Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  5. Sv: Jag har varit "ensam" företagare i snart 10 år och det bästa jag gjort var att gå med i ett nätverk för kvinnliga företagare. Jag är nu ordförande i Winnet Arboga och styrelseledamot i Winnet Västmanland.
    Nätverken har kanske inte gett så mycket i konkreta uppdrag men jag får inspiration, tips och idéer från alla dom kvinnor jag träffar. Det finns alltid någon jag kan ringa om jag behöver råd eller tips.

    Lycka till och kom gärna och plocka ett smultron ibland!

    SvaraRadera