Trädgården

måndag 30 november 2009

The magic of fire



Morgan är självutnämnd "pyroman", och en duktig sådan,
men eftersom han var ute och jagade fick jag tända själv - och lyckades!



Det blir något speciellt med kombinationen gransris och eld...


Torsdagen regnade bort, ändå trotsade några
modiga kunder det bistra vädret och kom och besökte oss på kvällen.
Vi fick till slut ordning på skyltar, varor, prismärkning och mysfaktor.
Efter flera dagars intensivt stressande och oroande,
upptäckte jag att jag glömt att äta ordentligt under några dagar.
Inte bra!
Blodsockret sjönk och det började flimra framför ögonen...
Men när fredag morgon så sakteliga orkade ta sig fram ur det sega novembermörkret,
så kändes livet plötsligt helt ok igen.
Allt föll på plats, och jag kände hur livsandarna återvände.
Åt god mat och drack god öl!
Ibland kan man faktiskt fundera på vad det är man håller på med...:-)

På fredag kväll åkte jag en sväng till LottaAvelsås Naturhem
för utbyte av produkter som vi köpt gemensamt.
Lotta bjöd på en god kopp te (vilket jag alltid uppskattar -
känner mig lite som Mama Ramotswe i
Damernas Detektivbyrå; hon är ju också te-oman!).
Och även om en orkan drog genom huset i form av två mycket
energiska och påhittiga unga män, så var det väldigt mysigt.
Kram underbara Lotta!!!!
Jag hoppas att du fick illbattingarna i säng strax efter jag åkt, och att du fick dig en avkopplande stund med ett glas vin - du behövde det.

Helgen gick i eldens tecken - åtminstone söndagen.
Äntligen var det uppehåll och vi kunde tända både
eldkorg och marschaller utan att vinden och regnet slukade deras flammor.
Och det fina vädret lockade även ut kunderna till oss.
Vi hade fullt upp hela dagen, vilket var helt fantastiskt,
även om vi sedan när vi satte oss vid middagsbordet ett antal timmar senare,
var helt slut och somnade sött i soffan.
Lyckliga och nöjda med livet konstaterade vi att just nu är en underbar tid!

Till Alex & Tanya
Grattis ...
min älskade son och älskade "svärdotter" till ert tvåårsjubileum.
Ni är bäst!

Kram och ha det underbart alla därute...
Ulrika
"

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att ni fick så många kunder i helgen! Tack för den varma kramen idag!

    SvaraRadera
  2. Hej Ulrika, tänk jag blir alltid så glad av dina kommentarer inne hos mig. De ger mig en väldigt fin energi. Det är gott och jag blev så till mig igår när jag läste så jag tog och lade in nästa inlägg några dagar tidigare än jag tänkt mig. Har ju nämligen en länk där till "Matilda med loppisen". Eftersom du inte hittar så många loppisar kan du ju alltid kika in på hennes web-shop så länge :) :)
    Så, ha en fin dag!
    Kram från Mia

    SvaraRadera