Trädgården

torsdag 23 december 2010

JULEN ÄR ÄNTLIGEN HÄR...

Så var den då äntligen här...
Timmen är slagen,
och julvaket är i full gång.
Årets julafton är här!!!

When you wish upon a star...

Kvällen
har gått i förberedelsens tecken.
Julbak, griljering av skinka,
godistillverkning, sillinläggning, tungan är kokad,
det rökta lammet är förberett...
Läckerheterna radar upp sig,
och som vanligt undrar man hur man skall orka:)




Julkorten
är skickade alldeles för sent,
men det är väl ändå tanken som räknas:)
Julgåvor är utdelade till vänner o bekanta
extra omtanke som värmer...



Ute gnistrar
snön i månens sken och kylan biter i kinden.
Klockan har passerat midnatt,
men än är natten lång...
Ljusen brinner långsamt ner,
och brasan sprakar hemtrevligt.
Har ingen lust att sova ännu,
det är jag och tomten
som är vakna!

GOD JUL
alla underbara vänner
Hoppas att julen blir en lika fridfull
stund för er som för oss,
även om det inte är så fridfullt i alla delar av vårt avlånga land.

Ulrika






9 kommentarer:

  1. Hej min vän - jag är också vaken *ler*
    Var in förut och skrev hos dig och nu såg jag att du gjort ett nytt inlägg.
    Skulle precis till att gå och lägga mig, men ville bara skriva några rader till hos dig. Det är första kvällen som jag verkligen känner att jag landat ordentligt här. Ända sen första gången jag klev över tröskeln så har jag känt att det är hemma här. Men, det har varit så mycket att göra hela tiden så jag har inte riktigt hunnit med att sitta och bara njuta som jag gör nu.
    Men, nu ska jag gå och lägga mig och jag önskar dig en riktigt underbar jul.
    Stor kram Mia

    SvaraRadera
  2. ja nu är det här:)Det känns skönt och fridfullt. Bara lite plock under dagen med förberedelser tills alla kommer. Föeväntan ligger i luften.
    Läser din fina (veckans) dikt.
    God JUl Ulrika!

    SvaraRadera
  3. Vill önska dig en god jul/Gela

    SvaraRadera
  4. Dags att börja krypa till kojs här nu. Hoppas att din julafton varit lika mysigt som vår.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Sv: Tillbaka vid datorn. Får nu önska dig en fantastisk nyårsafton.

    Ha en härlig juldag!

    SvaraRadera
  6. Mysigt inlägg ! Vill önska dig en fortsatt trevlig julhelg. Kramar

    SvaraRadera
  7. Ville bara kika in för att önska en god fortsättning i snö yran..En varm tanke med massa kramar kommer med släde från Fare...

    SvaraRadera
  8. Hoppas att ni haft en riktigt skön jul!
    God fortsättning!/Laila

    SvaraRadera
  9. Allt brukar bli bra till slut, jag har haft en mysig jul även om barnen åkt på förkylning med feber o hosta på juldagen... JAg hoppas din jul blev fridfull o härlig och att du är lite ledig nu i mellandagarna! KRAM

    SvaraRadera