Trädgården

tisdag 28 december 2010

På väg genom Narnias rike...

Julens närvaro
är fortfarande väldigt tydlig...
Älskar julens röda, varma, tomtetid!
Jag lever gärna i juletid
med svulstigt överdåd av mat o julepynt...
så länge min själ behöver påfyllnad av denna fröjdefulla glädje.
Låter juletiden få omfamna mig
o fylla upp mig med lust och ny energi.

Att fånga det ögat ser
på bild... blir en dröm som troligen får vara
just en dröm...
tills en ny kamera införskaffats.
Under hela december månad
har jag kört genom det sagolikt vackra
landskapet utan kamera...


...det var dags att göra ett försök!
Genom rutan... under resans gång...
ögat såg det förföriskt underbara.
Kameran försökte hänga med,
men lyckades inte lika bra:)




Jag ville bara fortsätta...
resa mil efter mil
få njuta av snötyngda träd o gnistrande solsken
på en klarblå vinterhimmel...



Men en resa
har ofta ett mål.
Och så oxå denna resa som jag gett mig ut på...
målet nåddes... och ljuset var redan på väg ner bakom horisonten.
Dagen går så fort denna tid på året.

Njut av nuet
njut av tiden som är
imorgon kommer tids nog...

Kram
Ulrika






3 kommentarer:

  1. Åhhh, jag förstår precis hur du menar.....
    Var ute och gick på skogsvägarna på juldagen och det var så bedövande vackert. Men, att sedan fånga denna magi med kameran är ack så svårt.
    Men, så lycklig jag kände mig och det var ett sådant tillfälle som jag kommer att spara inombords och plocka fram många gånger.
    Passar på att önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Ifall det är så att jag inte hinner in tillbaka innan dess. Ibland har tiden en benägenhet att fullkomligt flyga iväg känns det som. Snart ska jag börja köra sakerna från ateljén/verkstaden nämligen och då blir det "flyg-fart" på tiden igen *ler* Sen du, sen börjar det bli klart för att äntligen få frossa i skapande igen.
    Tack för det här året min bloggvän!
    Kram från Mia

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig det är så vackert så det nästan gör ont..varma kramar..Önskar dig ett fint slut på detta året och ett riktigt Gott Nytt år..Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Instämmer med övriga att vinterlandskapet är magiskt. Har bara tyvärr varit på arbete under dagtid och missat ljuset....men jag njuter av dina bilder...
    Ps. Längtar också efter en riktig kamera....
    God fortsättning på nya året
    Kram Christina

    SvaraRadera