Trädgården

torsdag 8 juli 2010

Odlingsambitioner

Att få skapa
har alltid legat mig varmt om hjärtat.
Att få använda en hel trädgård
som arbetsredskap
är en underbar lyx.
Även om det emellanåt innebär
mer slit än nöje.
Men sådan är ju konsten...

Att få upptäcka
naturens vackra konstverk
varje sommar
när knoppar slår ut i full blom
och dofterna förför och färgerna exploderar
Det är en odlares största glädje!!!!
I varje fall min...


Ambitionerna
att kunna skapa en fullkomlig trädgård
finns någonstans djupt inom mig,
även om jag för länge sedan insett
att det inte kommer att bli verklighet.
Jag är alldeles för impulsiv
i mitt skapande för att hålla mig till denna ambition.



Planer
tänker jag ofta ut
och skissar för att få ett tema...
men glömmer dem lika snabbt.
I stället får ögonblicket styra!
En färgklick här o en där...





Odlingsambitionen
blir istället till en skaparglädje
där jag ena stunden känner för
det yviga o vilda,
och nästa vill ha stramhet o ordning.
Huvudsaken är att jag
får skapa min egen oas
med de förutsättningar som
återspeglar vem jag är...

KRAM
Ulrika






6 kommentarer:

  1. Ahhhhhh - det här är som balsam för själen. Så fantastisk trädgård du har och jag bara förlorar mig bort i bilderna. De blir som tavlor för mig, som innehåller harmoni, livsglädje och entusiasm.
    Jag är så förtjust i pioner förstår du och jag blir mjuk i benen bara jag ser dem på bild. Tänk doften - ohhhhhhh så underbart.
    Ja, jag är ju också väldigt glad i trädgården jag också som du märker.
    TACK snälla du för dessa bilder och all den goa energin.
    Ha en riktigt fin helg!
    Kram på dig.
    Mia

    SvaraRadera
  2. jag gillar dina störar eller vad man skall kalla det, pergola-grejer, vill ha!!! Jättefina bilder du delar med dig av! Ha det gott i värmen! KRAM

    SvaraRadera
  3. Hatten av för ditt fina inlägg.
    Jag känner så igen mig och jag tycker det är fantastiskt hur du förmedlar din trädgårdskärlek, ditt trädgårdsarbete och med bilder som får mig att svimma. Undrar då hur det är att vara på plats!
    Ahhh

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra tankar du förmedlar. Tillsammans med bilderna blir det en fantastisk helhet.
    Det behövs vansinnigt mycket vatten just nu för att växterna ska må bra.Det är så varmt.Kl. är 23.00 och det är 26 grader och en ganska hög fuktighet. Känns inte behagligt.
    ha det bra.
    Anje

    SvaraRadera
  5. Jag tittar in och njuter av dina bilder..ser så härligt ut...Förstår att du njuter..Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Vackra tankar, instämmer helt.
    Ljuvliga bilder.
    Ann.

    SvaraRadera