Trädgården

onsdag 22 april 2009

Frustration

Nu sitter jag här med en alldeles egen blogg - och vet inte hur jag skall hantera den!
Under tiden jag slängde undan ris från granarna som åkte ner för ett tag sedan, så malde hjärnan på om hur jag skulle använda detta verktyg. Men förändringens vindar rubbade mitt innersta tankeväsen. Av någon anledning är jag väldigt mottaglig för vädrets makter, och igår varslades det om att solens monopol nu var till ända. Jag fick kraftig huvudvärk och ville helst bara gå och lägga mig.

Nåväl, Rom byggdes inte på en dag. Dessutom är motgångar bästa vägen till framgångar. Man kan inte ta sig upp på högre nivåer om man inte har erfarenhet av att vara på de lägre. Så idag blir det till att bita ihop och försöka hamma ihop trådarna och få igång maskineriet.

Läste i GP i helgen om boken "Trädgård för latmaskar", (minns dessvärre inte vad författaren hette .. Pierre någonting), där vår noja att gräva och ständigt ha det perfekt tog kål på den glädje vi faktiskt borde känna för våra trädgårdar.
Jag tyckte artikeln var väldigt intressant, och jag lovar att återkomma när jag har mer kött på benen.

Det blåser många olika "vindar" i vårt samhälle just nu... inom alla tänkbara områden - hälsa, mat, trädgård, ekonomi, mfl, mfl, - vilket jag tycker är väldigt intressant.
Tänk att vi har fått turen att leva i en tid när det mesta i vårt väl inrutade liv plötsligt inte gäller längre, och nya idéer behövs för att ta oss vidare in i en spännande och outforskad framtid.

Det är svårt att styra tankarna när man är ute i trädgården... Det är som meditation! Tankarna spinner loss och är man inte med så kanske man förlorar ett bra uppslag.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar