Trädgården

torsdag 30 april 2009

Morgonpromenad

Rabarber i vårens solsken

Så underbart det är att ta sig en stilla promenad i trädgården under morgontimmarna... Allt är liksom så nyvaknat och frodigt. Metodiskt söker min blick sig över rabatter och planteringar, för att se vad som eventuellt vaknat sedan dagen innan.

Stärkt går jag sedan in och hämtar min kopp te, och startar dagen. Idag blir det till att gräva ut - för hand - grunden till växthuset. Och även om vi inte alls kommit långt, så ser jag redan med mitt inre öga, hur fint det blir där det står majestätiskt och prunkar med alla blommor och annat... trots att det med största sannolikhet är långt kvar tills dess.

1 kommentar:

  1. Va trevligt att se och få ta del av vad som händer på er lilla gård.
    Vi kommer fem "tanter" och besöker er snart.
    Tråkigt med fårflickan som blev sjuk och fick lämna in.
    Vi ser med stort intresse att få besöka byggden
    vi hoppas att solen strålar för då är ju Od i sin allra vackraste skrud.

    SvaraRadera