Trädgården

lördag 29 augusti 2009

Embla

Vår underbart charmiga Embla
som snart skall åka till ett nytt och förhoppningsvis livslångt hem.

Idag har vi sålt vår älskade hästtjej - Embla. Det är alltid väldigt oroligt att sälja ett kärt djur, man vet aldrig riktigt var det hamnar, hur det blir osv. Men Karin som köpt Embla har gjort intryck på oss. Hon är en varm och mycket omtänksam människa, och jag känner att detta blir så bra - både för oss och för min hästtjej.

Efter att ha bemästrat febern och min heshet - vilken i och för sig gått över till en retlig hosta som irriterar mina stämband, vilket i sin tur bemästras med ett idogt intagande av honung - avslutas nu dagen med saftkok, och inläggning av rödbetor. Imorgon blir det premiär för oss - vi skall stå på vår första marknad (Hantverksdagen i Hägna, Herrljunga Kommun). Som tur är har vi bokat oss ett bord inomhus, med tanke på dagens väder och det utlovade, så tror jag att det var klokt. Skall bli roligt och spännande.

2 kommentarer:

  1. Vad sorgligt att sälja hästen, jag förstår att det var viktigt för er att känna att det var rätt person som köpte henne! Husdjur blir ju som en i familjen.

    Marit

    SvaraRadera
  2. Vad fin hon är! Du vet hur jag är.. behåller djuren istället för att sälja *fniss* så jag förstår dig verkligen att det viktigt att hitta den rätta. Lycka till på marknaden! Vi ses ju snart, ska bli så roligt! Tack för de enormt värmande orden på min blogg. Stor kram!

    SvaraRadera