Trädgården

fredag 12 juni 2009

Om intet...?


... imorse när jag vaknade hade det kommit 26 mm regn! Och det regnar ännu häftigt och intensivt. I morgon öppnar vi, och SMHI har förutspått mer kraftiga regn i helgen... troligen blir vårt första evenemang med öppen trädgård en katastrof. Det är tur man är omgiven av underbara vänner och en härlig familj när tillvaron är tung och man jobbar i motvind.

Det har snurrat alltför fort på sistone, och det roliga har blivit ett måste. Helgen må bli som den blir, jag vet att vänner och familj dyker upp och det duger gott för mig. Men efter denna helgen blir det yoga och meditation för att hitta tillbaka till ett inre lugn, och till den lust och glädje som trädgården och naturen skänker.

Nu ett djupt andetag, en god kopp te och lite klassisk lugn musik så kommer krafterna tillbaka. Nog för att åtminstone förfina det sista som behövs inför morgondagen.

Kram därute, och varmt välkomna ni som ändå vågar trotsa regnet för en "öppen trädgård".



5 kommentarer:

  1. Men på söndag ska det ju bli fint! Vi får med oss dottern med om hon nu inte får ont i huvudet av allt festande. Ser att du ändrat namnet på min blogg, men länken går fortfarande till den gamla ;-). Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för ett trevligt besök i dag, roligt initiativ med "Öppna Trädgårdar"! Har lagt upp en kort rapport och några bilder från besöket på vår blogg. Ha det fint och lycka till med allt så länge!

    SvaraRadera
  3. Hej!! Hoppas helgen blev bra, regn till trots. Som vanligt kunde inte jag komma loss, men jag tänkte på er mycket hela helgen o har gett ut vägbeskrivningar till Galtholmen till många trevliga damer (som blev väldigt glada när de fick tipset för att det lät så roligt), så jag VET att ni inte satt där alldeles ensamma i regnet. Bra att du vet hur du ska koppla av emellanåt också - får jag komma på kurs???? Stor kram från Sarah. PS. Kollade på bilderna på Skumme-bloggen. Det ser jättefint ut. En riktig lantidyll - väldigt bra bilder har hon tagit, eller hur. DS.

    SvaraRadera
  4. Det var jättetrevligt och mysigt att se hur du bor. Tess har redan smakat på teet och hon sa att det var jättegott. Dahliorna ska få komma ner i jorden i morgon. Vi tar pengarna nästa gång vi ses. Kramizz

    SvaraRadera
  5. Åhh jag missade din fina trädgård i helgen!!! tiden räckte inte till och jag är ledsen för det. Fantastiskt och vad kul att det kom så mycket folk, nu hoppas jag att du varvar ner ordentligt och att vi kan ses om ett tag när allt lagt sig. Din målning är SÅÅÅÅ mysig, har du kvar de där små som satt på drivved i butiken? jag är lite sugen på dem!
    Massor med kramar!

    SvaraRadera