Trädgården

måndag 18 maj 2009

På plats!

En växthusinspektör som heter Sture...

Min "handyman"

Arbetslaget in action


Växt(hus)kraft!




I helgen hände det! Växthuset kom på plats... även om alla glas inte är ditsatta ännu, så är det ändå där. Och det känns helt underbart.

Det var knixigt att få upp det, för inte la sig vinden! Båda sönerna, en av flickvännerna, M och jag kämpade med att få ihop väggarna. Och som räddare i nöden, dök två goda grannar upp - Thomas & Maggan - precis när vi behövde extra armar. Tack underbara ni!
Sedan var det dags för uppfräschning. Hämtade varmt vatten och såpa och skrubbade både invändigt och utvändigt. Växthuset blev som nytt. Nu väntar slutfinish och kanske kan jag sätta in mina plantor till helgen.






1 kommentar:

  1. Vad roligt! Då kan man förvänta sig ett besök snart då? Ring innan så jag kan sätta på kaffet, du måste ju ta dig tid att kolla in mina växter när du ändå kommer och hämtar glas. Kram

    SvaraRadera